söndag 19 maj 2013

Gjutet och klart!

Ja, jag hade rätt angående regnet. Blev en varm,skön och regnfri lördag. Så i helgen har det blivit ett ryck på växthuset. Vi började igår med att knyta armering, vilket jag faktiskt tyckte var rätt kul. Fick lite känsla av jultid när man knyter vekar inför ljusstöpning. Fick sluta tidigt för att hinna fixa oss inför en fest vi skulle på. Idag har vi gjutit och gjutit och gjutit. Vi trodde nog inte det skulle ta sådan tid, hela dagen gick åt. Som tur var fick vi hjälp av min far som kom förbi på morgonen och blev kvar hela dagen. Vår granne tillika min farbror hjälpte också till ett tag. Vi hade också lyxen att bli bortbjudna till pappa och hans Carina på mat, vilket gjorde att jag kunde vara mer aktiv i gjutningen istället för att laga mat. Vi är mycket tacksamma för all hjälp vi fått.

Här har vi knutit armering högt och lågt.

Gjutformen är färdigbyggd.

Gjutet och klart, nu är det lång väntan innan vi kan plocka bort formen.

1 kommentar:

  1. Kom in på din blogg för att jag googlade på kläder...
    fina!
    det jag ändå fastnade för är att du valt att vara hemmafru...
    Jag tycker det är häftigt med de som vågar gå mot strömmen i det fallet för trycket från samhället är starkt... har själv mött det.
    Jag och min man vill uppleva våra barns småår själva och inte missa dem plus att vi får ju förmånen att själva fostra dem och se dem utvecklas...

    lycka till med allt
    Elisa

    SvaraRadera