måndag 6 maj 2013

Ett troll

Ingrids förskola har bjudit in till teater där alla 5-åringar ska berätta om jätten Lore. Ingrid har pratat mycket om detta och berättat att fröknarna dragit lott om rollerna. Ingrid fick lotten att vara ett av trollen och vi har planerat klädsel tillsammans. Idag har jag sytt hennes dräkt efter att vi kom hem från öppna förskolan. Ingrid var med och tittade och tyckte att den blev fin men när det var dags för provning tog det tvärstopp. Hon kände sig inte fin och ville absolut inte spela någon teater. Nu har vi haft ett långt samtal och jag tror och hoppas att jag lyckats vända henne igen. I morgon har jag lovat att vi ska googla "troll" så hon får se hur de ser ut. Vad gjorde man innan man hade internet=)

Ett ledset troll som egentligen bara vill vara en prinsessa.

Jag tycker att det är det sötaste trollet i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar