torsdag 1 december 2011

Dagens lussebulle


Tog lite skrivledigt ett tag men nu ska jag vara igång igen. Idag har vi varit på öppna förskolan och tillverkat fina ljusstakar. Det är kul både för mig och barnen att komma hemifrån ett tag. Igår tog vi en riktig röjardag. Jag är så trött på att sy, så barnen och jag bytte syrummet mot lekvrån. Det var mycket kånkande och bärande innan vi var färdiga, men bra blev det. Nu leks det med ny energi.
Det var bra att gå igenom alla leksaker också för att se vad som kan vara lämpligt att skriva på önskelistan till tomten.
Maken och jag lämnade bort barnen i tisdagskväll för att ta ett ryck i leksaksaffären,(vi har handlat den stora delen på Gekås men lite kompletteringar ska alltid göras). Men fy så trött man blir, överallt blinkar och låter det och för att inte prata om alla dessa reklamfilmer för dockor, bilar, kulbanor och skällande hundar som går en på nerverna. Tänk att jobba där... för mig räckte det med en och en halv timma.
På kvällstid när barnen sovit har maken och jag haft fullt upp med att bygga in paxgarderober. Imorgon är det dax med en sväng till IKEA för att komplettera vårt nyombyggda sovrum, (det kommer bilder senare). Måste också bara skriva och tacka SVT för en mysig julkalender, första avsnittet föll mig och barnen väl i smaken.
Dagens pyssel är en lussebulle av saltdeg med russin och ljus.Världens finaste julpynt tycker jag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar