söndag 20 november 2011

Den glamorösa hemmafrun

Jag skrattar för mig själv när jag ser den bild av en hemmafru som media målar upp. Ett liv där kvinnan lever ett liv i lyx både ekonomiskt och tidsmässigt och blir försörjd av sin välbärgade man. För mig ser inte livet ut riktigt så. Visst lever jag i lyx, men min lyx är att få vara tillsammans med mina barn om dagarna. Att sedan få tiden att räcka till och ekonomin att gå ihop ligger det mycket mer jobb bakom än man kan tro. Frågan jag ofta får är; Vad gör du egentligen på dagarna? Är det inte långtråkigt? Jag svarar alltid att långtråkigt är det sista det är och att fylla en dag inte är svårt. Nu tänkte jag visa vad jag menar när jag säger så och kanske inspirera andra kvinnor /män  till att våga ta steget. För är det så som media skriver att fler och fler unga tjejer vill bli hemmafruar tycker jag att de ska få en rättvis bild. Kanske inte bara ha en hemmafru från Hollywood att referera till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar