onsdag 17 juli 2013

Hemma igen!

Nu har vi kommit hem från vackra Budapest. Har haft några härliga dagar med släkten i Ungern och verkligen fått mersmak på denna vackra stad. Mat och dryck har varit väldigt gott och billigt (har upplevt min billigaste restaurangnota någonsin, ett glas rödvin och en gulaschsoppa för ca 30 kronor), hotellet var jättefint och det fanns hur mycket vackra byggnader som helst att titta på. Mattias och jag siktar på en resa dit igen på vår 10-åriga bröllopsdag. Tack farfar och farmor för denna tripp.

 Första dagen besökte vi bland annat zoo.

 Det var härligt varmt varje dag.

 Vi tog oss upp till Mattias kyrkan, den var nog den häftigaste kyrka jag sett.

 I Sagoslottet (Fishermans Bastion) trodde vi att Törnrosa bodde.

 Underbar utsikt över staden.

 Utsikt mot Mattias kyrkan.

 Emil MATTIAS fick stå framför Mattias kyrkan.

 Vi tog oss också en 2 timmar lång busstur på en dubbeldäckare utan tak (gissa om Emil tyckte det var häftigt) för att se alla sevärdheter Budapest hade att erbjuda.

 Trötta ben och sena kvällar gjorde att bussturen sövde en och annan passagerare. I handen har han sin älskade ungerska polisbil som han inte släppt sedan han köpt den. Ingrid köpte något så ovanligt och ungerskt som en Barbiedocka =)

 Vackra parlamentshuset.

 Här är kakor som Ingrid och Emil köpte i saluhallen.

Jag fick också med mig något hem... en häst som pryder mitt fönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar