lördag 9 februari 2013

Hemma igen!!!

Ja, så var vi hemma igen i snö och kyla efter en vecka i solen. Har varit skönt med miljöombytet och att slippa alla måsten. Tyvärr ramlade jag i en trappa andra dagen och stukade min fot rejält, blev till att fara till doktorn. Med ett stort paket om foten, tabletter mot infektion och doktorns order om "ingen gå, ingen bada, lite sol och lite rödvin" for vi tillbaka till hotellet och intog sängen med benet på fyra kuddar. De första dagarna fick Mattias hämta maten till mig för jag tog mig inte ur sängen, sedan fick jag låna kryckor så jag iallafall kunde ta mig till hotellets restaurang. Ja, ibland blir det inte som man tänkt sig... stackars Mattias som fick resan fick slita som ett djur med service till fru och två barn. Nu hoppas vi på försäkringen så vi kanske kan göra om en resa längre fram. Ändå skönt att ligga i sin egen säng när foten värker=)

 Observera den hypermoderna röntgenmaskinen som var handvevad och lät som ett kärnkraftverk.

 Foten svullnade riktigt ordentligt.

 Härligt vackra blå tår som tittar fram.

 När vi kommit hem till sverige tog vi av bandaget för att se hur foten såg ut, det var ingen vacker syn.

Svullen och lila även på insidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar