söndag 28 oktober 2012

I god tid, jag vet!!!

Nu har vi äntligen piggnat till efter några dagars sjukdom. Mattias blev sjuk förra veckan och var hemma torsdag och fredag. Vi hade tur, barnen och jag klarade oss fast vi igår trodde att vi skulle åka dit vi också. Idag var vi så pass pigga att vi tog oss en skogsutflykt för att hämta granris till alla rosbuskar i trädgården. Väl i skogen fick jag någon slags tidig julkänsla och började plocka med mig både små-granar och mossa hem.

 Vi plockade med oss lite svampar hem när vi ändå var i skogen, ska bli gott till dagens söndagsstek.

 Emil plockade mest pinnar

 Bergsklättrarna

 Flugsvampar tar vi inte med oss hem i vanliga fall, men den här var för söt för att lämnas i skogen.

 Hemma blev det lite juligt, men jag hävdar att det är ett halloween träd.

 Granen...eller jag menar halloweenträdet...står på ett symaskinsbord som jag tapetserade igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar