onsdag 27 juni 2012

Så mycket gubbar!

Idag har jag rensat och fryst in jordgubbar. Hade tänkt åka på självplockning men hittade jättefina bär utanför ica, 200:-/låda. Lika billigt som att plocka själv och då slipper jag slitet och besväret med att ha med två jordgubbstokiga barn i ett jordgubbsland=). Det tog några timmar att rensa allt och ett antal jordgubbar försvann direkt in i barnens munnar, men jösses vad "rik" jag känner mig när jag bunkrar upp med läckerheter i frysen. Det kommer bli kalasgott i höst och vinter när vi blir sugna på kräm med mjölk eller varför inte lite nykokt jordgubbssylt till pannkakan.

                                                    Mums, villka goa gubbar.

Dags att ta tag i lite jordgubbsrensning. Idag har vi både fikat med jordgubbar och glass och ätit jordgubbar till efterrätt. Det ska frossas när de är färska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar