söndag 15 april 2012

Husvagn ut!

I går var vi och hämtade ut vår husvagn. Det känns alltid bra att göra det för då finns det hopp om sommaren. I år ska vi ge oss på en renovering av vår gamla skorv, vi är glada ägare av en LMC från  -89. Ska försöka bygga en sänglösning som gör att vi slipper bädda varje kväll. Ska bli kul att sätta fart, jag tror att jag även här ska gå loss med den vita penseln. Förra året målade jag taket vitt och vips så blev husvagnen större, förstå vad stor den blir om jag målar alla skåp:). Har en tanke om ett nytt golv också. Vill gärna ha samma plastmatta som vi la i lekstugan, svart/vitt rutigt.
Bilder om hur det går hoppas jag kunna lägga ut allteftersom arbetet fortgår. Vi har ju även en entré som ska bli en liten glasveranda i år, men där står vi still för tillfället, bygglovet dröjer... och i väntan kan vi ju inte stå sysslolösa :) Idag började vi riva ut inredning för att bygga en våningssäng med dubbelsäng i båda över- och underslaf.

 Här har Mattias börjat riva den gamla inredningen.
 Tanken är att det blir en underslaf som ligger 10 cm över golvet. Där får barnen en "koja" att sova i. Överslafen blir på den nivån som ni ser på bilden men den blir över hela underslafen.
Här är högen vi kastade ut. Lite av materialet kommer vi återanvända i bygget av den nya konstruktionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar