fredag 27 januari 2012

Fredag!!!

Idag började I i Öppna förskolans naturgrupp. Hon har sett fram mot det länge och planerat i dagar vad hon ska ta med för matsäck. Så med prinsessryggan packad med varm choklad, ost och julskinksmörgås och ett sittunderlag vandrade hon glatt iväg. Det värmer i modershjärtat när man ser de små liven växa upp och bli mer och mer självständiga. Under tiden I var till skogs åkte jag och E och hämtade min mamma som brutit handleden och sedan blev det fredagshandlat. När vi hämtat I blev det pannkakor hos mamma och när vi skulle åka hem ville ingen följa med, så jag fick egentid och åkte hem och städade och plockade. Tänk vad mycket mer man får gjort när man bara har sig själv. Snart ska jag hämta de små och sedan blir det fredagsmys.... Köpte färsk ryggbiff billigt till kvällen, får bli rödvinsås till med tanke på karaffen från förra helgen som står i kylen och väntar på att bli använt.
Nu ska jag sätta fart med att inreda mitt syrum igen. Japp, lusten har kommit tillbaka så nu åker symaskinen fram igen. Väntar med spänning på en tygleverans.

Nu är det dags för skogsutflykt

Här bär det iväg. E vill gärna följa med också men han får vänta ett år tills han fyllt tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar