måndag 15 juni 2015

Nu är vi igång på riktigt!

Japp, idag kom snickarna och började med vår takkupa (frontespis). Det har gått riktigt bra och vi börjar verkligen se vilken skillnad det blir. Imorgon bitti sätter vi igång igen...men inte jag...för jag ska jobba min första dag på 8 år. Har fått jobb på min gamla arbetsplats och ska börja jobba halvtid vecka 33. I morgon ska vi ha planeringsdag och planera upp höstterminen och då ska jag vara med. Mina dagar som hemmafru börjar ta slut, vilket både är lite sorgligt men samtidigt mycket spännande.
Nog om det...nu kommer bilder från dagen=)


Första hålet är upptaget. Här ska limträbalken in.
Jag som är väldigt höjdrädd har fått vänja mig och springer nu upp och ner för stegen.


Arbete pågår

Mer hål och redan nu ser man skillnaden i ljusinsläpp.

Limträbalken på väg till sitt rätta ställe.

Stommen börjar ta form.

Kommer bli såååå bra

Inslaget och klart för kvällen...hoppas på noll regn och vindstilla natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar