torsdag 26 september 2013

Tv skåp!

Maken och jag har under en halvårstid letat efter fina dörrar till ett tv-skåp på olika loppisar och auktioner. För någon månad sedan hittade vi precis vad vi sökt efter på en nätauktion. Vi var med på budgivningen men tyckte att varan blev för dyr så vi fick ge oss. Jag blev lite ledsen för jag hade planerat vardagsrummet efter skåpet. Någon vecka senare kom varan ut igen...köparen hade ångrat sig...jippi. Den här gången tänkte jag inte ge mig i första taget. Har man fått en chans till ska man ta den. I tisdagskväll var det dags igen för budgivning och jag satt redo. Vi var två stycken som skulle ha fönstret, men jag gav mig inte. Tyckte vi kunde gå upp lite till i pris eftersom Mattias jobbat så mycket övertid den sista tiden. Mitt sista bud hade jag satt på 1400:- och så även den andra. Jag vann för att jag hann lägga budet någon minut tidigare=) Vissa saker kallar jag ödet.
Nu står fönstret i vardagsrummet och väntar på att vi ska få tid att snickra ihop världens finaste tv-skåp och så blir det även ett vitrinskåp av glasfönstret.

 Det här fönstret kommer bli ett vitrinskåp. Hela 223cm högt och 117cm bred.

 Här är jalusifönstret som kommer bli vårt tv-skåp. Mossgröna med patina...bilden är tagen bakifrån.

Åh, vill genast börja!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar