lördag 6 april 2013

I växthus tankar

Ja, ett växthus har alltid stått på min önskelista och nu håller det på att bli verklighet. Tanken har funnits sedan vi insåg att en inglasad altan inte skulle gå att genomföra på vårt hus. Vi tänkte att ett stort växthus/orangeri skulle vara vår lösning men har skjutit det framför oss pga att det har funnits viktigare saker att lägga tid och pengar på. Nu har jag varit hos en hudläkare som har ordinerat mig att ej vara i solen och vad passar väl inte en solälskare bättre än att få vara i ett växthus. Då får jag njuta av värmen från solen men slipper de farliga strålarna, samtidigt som jag kan vara utomhus med min familj. Planerar en syhörna så jag kan vara kreativ även på sommarhalvåret. Så nu är jakten på byggmaterial igång...det ska fixas fönster, dörrar, tak och förhoppningsvis en murad grund. Maken som varit bekymrad över vad han ska göra i vår/sommar har äntligen fått något att bita i. Nu får vi se om vi hinner med att starta bygget i år eller om det får vänta till nästa.
Här är lite läcker inspiration.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar