söndag 9 september 2012

Möbelflytt

En mycket rolig (men dock rätt tung) sysselsättning i det här hushållet är att möblera om. Under sommaren är den aktiviteten dock utbytt mot utomhus göra. Men så är hösten här och jag börjar se saker inomhus jag inte tidigare sett. I år startade jag (läs min man) med att flytta vår chiffonjé från hallen till Ingrids rum. Vi har haft funderingar på att skaffa ett skrivbord till Ingrid en längre tid eftersom hon har ett stort intresse för "skollek". Helt plötsligt såg jag att i hallen stod en möbel som enbart består av Ingrids pennor,papper, ritböcker, pysselböcker, pärlor, glitterlim osv. Varför inte kånka upp den till hennes rum ? Kan säga att maken inte tände lika mycket på ideén eftersom den väger en hel del. Väl uppe blev det jättefint och Ingrid blev mycket glad, nu har hon allt på plats i sitt rum.

 
 
Då var det bara att flytta skåpet som stod där förut och det fick sin plats i mitt syrum. Blev också en klar förbättring då jag kan ha mer grejer framme på räckvids avstånd.
 
 
 
Hallen blev tom, men det löste jag med att flytta en möbel från vardagsrummet.
 

 
Och nu är vardagsrummet inte fullt så övermöblerat längre =)
Slutet gott allting gott... eller ska det kanske flyttas något mer???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar