torsdag 5 juli 2012

SEMESTER!!!

Så var det äntligen semester. Mattias jobbar sina sista timmar för tillfället och sedan är det fem härliga veckor semester som väntar. Vi ska bl.a. åka till Strömstad med vår husvagn men vi startar redan på måndag med en dagstur till vackra Söderköping för att äta glass på "smultronstället".
Sitter nu här och tänker tillbaka på förra årets semester och allt kul vi gjorde då... hoppas årets blir lika bra:)

Grilldags på husvagnssemestern i Strömstad. Jag har varit på denna camping varje sommar sedan jag själv var i Emils ålder.

Ingrid myser i husvagnen.

En dag på vår västkustresa brukar vi besöka Liseberg, här är det lunch med räksmörgås från Stömstad.

Åka karusell är kul, här tokar sig Ingrid.

och hennes mamma också (var egentligen inte rädd för "kaninresan").













Emil tyckte att det var härligt att åka "lilla lots".

Senare åkte vi till Köpenhamn och bodde på hotell...

och gick på zoo.

På kvällen var vi på "Tivoli" och Ingrid och Emil gjorde sig en varsin nalle. Mysig och kul butik som man blev salig i (både barnen och jag).

Här är vi på väg hem till hotellet med nallarna i sina hus.

Barnen leker vid det stora fönstret, vi bodde riktigt högt och jag ville gärna inte kolla ner.

Vi avslutade sommaren med att min mamma bjöd oss på en resa till mumindalen när hon fyllde 60 år.

Emil ska hälsa på Mumin

Det var jättelite folk när vi var (sista dagen på säsongen). Vi fick ha Lilla My och Snusmumriken helt för oss själva. Här får Ingrid blåsa såpbubblor med Lilla My.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar