onsdag 9 maj 2012

En regnig dag

Fy vilket tråkigt väder vi haft idag. Det har regnat hela dagen och varit kallt så vi har stannat inomhus. Barnen har varit väldigt trötta och tittat på film. Själv tog jag tag i saker som kommit lite efter inomhus nu när vi jobbat ute så mycket. Har tvättat, skurat ugn och bakat både rågkakor och bullar. Jag känner mig så "rik" när jag stoppar in mina brödpåsar i frysen, det känns riktigt bra. Har faktiskt inte köpt matbröd sedan september förra året då vi tog beslut om att jag skulle bli hemmafru. Var en del i budgeten, man spara mycket pengar per år när man bakar själv + att det blir mycket godare:) Emil åt upp en hel rågkaka själv till mellanmål, han är tokig i färskt bröd. Nu ikväll tog vi på oss regnkläder och begav oss ut till bygget. Barnen hade jättekul i vattenpölarna och bakade kladdkakor medan Mattias spikade några fönsterfoder som jag sedan målade klart. Nu har jag nattat barnen och Mattias har fortsatt i husvagnen (där regnar det ju inte).

                                                           Kanelbullar till vårfikat...

                                         ...och frukostbröd för en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar