onsdag 15 februari 2012

Restaurang Kärlek

I går när det var Alla hjärtans dag bestämde jag och I oss för att överaska Mattias. Jag skulle vara kocken och I skulle vara servitris på en restaurang. Vi knepade ihop en Meny som såg ut så här:

Kärleksfull Kalvschnitzel med baconkramad sparris, ugnsbakat fluffmoln med en kyss av bearneise samt älskad skogssvamp.

Lycklig vaniljglass med varm chokladdröm, mangohjärta och kärleksbär.

Vi dukade fint och skrev menyn på ett rosa papper med röda hjärtan. När Mattias kom hem mötte I honom i dörren med en kökshandduk runt armen och med sitt block och sin penna. Hon välkomnade honom till restaurang Kärlek och frågade om han bokat bord. Mattias spelade med och I visade honom till bordet och visade Menyn. I tog beställningen och frågade artigt om dryck innan hon kom in till mig i köket och rapporterade. Sedan avnjöt vi en god middag tillsammans. Tyckte att detta var ett roligt firande av dagen då jag är emot den kommersiella uppståndelse som finns.

Idag har jag städat, tvättat och gjort om lite i sovrummet (efter att all snöskottning var klar). Väntar sååååå på våren så jag tjuvstartade med lite vårfint i sovrummet. Här är lite bilder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar